Maakunnallinen vaikuttaja

Meto Etelä-Savo ry on Meto – Metsäalan Asiantuntijat ry:n alueyhdistys. Sen tehtävänä on toimia metsäasiantuntijoiden asioiden edistäjänä maakunnassa. Yhdistys vaikuttaa metsäpolitiikkaan ja metsäalan ammattilaisia koskeviin päätöksiin sekä kohottaa alan arvostusta ja yhteishenkeä.

Toimialueeseen kuuluu 14 kuntaa: Enonkoski, Heinävesi, Hirvensalmi, Joroinen, Juva, Kangasniemi, Mikkeli, Mäntyharju, Pertunmaa, Pieksämäki, Puumala, Rantasalmi, Savonlinna ja Sulkava.

Meto Etelä-Savolla on edustajia STTK:n Etelä-Savon alue- ja paikallistoimikunnassa, Itäisessä metsäsertifiointitoimikunnassa ja Etelä-Savon metsäneuvostossa.

Vuoden 2021 lopussa yhdistykseen kuului 464 jäsentä. Valtaosa on koulutukseltaan metsätalousinsinöörejä tai -teknikoita, mutta joukossa on myös metsänhoitajia, biologeja ja muita luonnonvara-alan osaajia.